Alamo rent a car 25 jaar in Nederland
Autoverhuurder Alamo is dit jaar 25 jaar actief op de Nederlandse markt. In 1990 startte Target Benelux als General Sales Agent (GSA) voor Alamo met autohuur in Amerika en Canada. Na verloop van tijd opende Alamo een eigen kantoor in Nederland en werd Target Benelux verantwoordelijk voor het retail en consumenten gedeelte van Alamo op een groeiend aantal bestemmingen. Deze verkopen kwamen in 1997 in een stroomversnelling toen Alamo haar intrede maakte op internet. Inmiddels zijn we bijna een eeuw kwart eeuw verder en zijn de websites Alamo.nl en Alamo.be een begrip binnen de wereldwijde online autoverhuur.
Alamo is de afgelopen jaren met name op de Amerikaanse markt uitgegroeid tot een van ’s werelds populairste autoverhuurders en dat is ook te zien in het aantal dagelijkse boekingen gemaakt via Alamo.nl en Alamo.be. Toch ziet Alamo.nl ook een groeiende populariteit in Europese bestemmingen. Met name Frankrijk, Spanje, Italië en Portugal zijn zeer geliefde vakantiebestemmingen.
Omdat Autoverhuurder Alamo in 1974 begon met vier locaties in Florida, was de keuze om de 25-jarige samenwerking tussen Alamo en Target tijdens IPW in Orlando te vieren vanzelfsprekend. Arjan Helle reikte aan Omar Marchi, Vice President International Business van Enterprise Holdings, een typisch Nederlands cadeau uit: een exemplaar uit de ‘Cowparade’. “Het is een voorrecht deel te mogen uitmaken van het succes van Alamo en als Target zijn wij trots een belangrijk aandeel te hebben geleverd aan de een miljoen rentals die Alamo de afgelopen 25 jaar heeft weggezet op de Nederlandse markt”, aldus Helle.